lördag 24 oktober 2009

Inga valpar efter Lucy...

Lucy fick livmoderinfl. och blev tvungen att opereras, så det blir inte några valpar som planerat till våren. Det känns riktigt tråkigt eftersom Lucy verkligen hade något att föra vidare, till och med veterinären tyckte det var sorgligt på en så fin hund. Nå väl, för mig är det allra viktigaste att hon blir frisk, slipper ha ont och att jag får ha henne kvar hos mig. Det kommer ganska många kullar framöver så jag får väl fundera vem som får något som jag tror på och är intresserad av. I dag är hon betydligt piggare men fortfarande dålig i magen efter operationen, hon har ätit lite grann och fått sina mediciner. Hon är verkligen tapper, för hon måste verkligen ha haft ont, men inte vacklade hennes humör för det... Hon är en helt otrolig hund, av en helt otrolig och underbar ras. Visst det finns mindre positiva sidor med rasen, men för mig överväger de positiva. Jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan pyrre

Nu ska jag gå ut och snickra lite till på vindskyddet till hundkojan i hundgården

Kram så länge/Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar