torsdag 11 juni 2009

I fredags påbörjades byggandet...

I fredags påbörjade vi byggandet av hundgården. Tyvärr kunde jag inte göra något själv då jag åkt på en rejäl förkylning, som resulterade i lunginflam. så nu är det antibiotika, acetylcystein och hostdämpande som gäller. I vilket fall som helst så gick det hur bra som helst att borra hålen för stolparna med isborren. Jag köpte 3-meters stängselstolpar från uteträ i Arvidsjaur. Vi har borrat hålen ca 80 cm djupa så att stolparna ska stå stadigt. Viraduken är utlagd och vi hann få hem två släp med naturgrus. Runt och fint grus som ska ge gymnastik som skall resultera i kattfotsliknande tassar. Det kommer att bli sååå fint. Har haft turen att hitta en relativt stor lekstuga som ska ommodifieras till hundkoja. Tanken är att den ska stå med ena långsidan in mot hundgården så att jag kan använda mig av den lilla verandan för att bygga en vindsluss.
Nu återstår bara resten, det vill säga att få hem lekstugan, att få upp nätet, bygga dörren samt att sätta kanterna och fästa viraduken. Ska försöka ta några bilder och dokumentera byggandet av hundgården.

Tjingeling så länge/Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar