söndag 14 juni 2009

JUMP!

Satt på jobbet i fredags vid lunch och plockade ihop mina saker för att gå på sommarlov, när telefonen ringde. Det var M, min ena granne som berättade att Lucy sprang omkring på vår gata. Hm... många tankar snurrade i huvudet, hade hon lyckast vrida upp låset på ytterdörren?, nä, dörren var låst. Hade hon gått genom en av fönstrena på baksidan/källaren?, nä dessa var både stängda och hela. Enda sättet hon kan ha tagit sig ut på är balkongen...men det är dryga fyra meter ned till gräsmattan. När grannen kör sitt sourround blir hon lite stirrig och springer omkring, men det var inte anledningen. Kan hon ha sett något? ja, säkerligen med vad? Vad får henne att hoppa från balkongen?
Ikväll när jag var ute med henne på kvällsrundan kom kanske anledningen...en älg som håller till i en dunge alldeles brevid oss. Men Lucy visade inte den minsta vittring av denna älg så det var tur att grannens sambo varnade mig, annars hade jag väl gått rakt in i den. Nu måste jag ut på balkongen en gång i kvarten för att se om jag kan få en skymt av den.

Vilket som, Lucy hoppade från balkongen och den enda skada som jag har kunnat upptäcka är ett litet litet sår vid hennes vänstra öga! Är det inte helt otroligt? Jag sov oroligt natten mellan fredag och lördag, var upp en gång i kvarten och kollade eventuella blödningar, nos, öron, mun... men inte något...så på morgonen började jag känna mig lite lugnare.

På lördagen var vi iväg och köpte en lekstuga som ska bli hundkoja till prinsessan, den ska isoleras och kläs med formplywood eller ngt liknande, som jag bara målar. Jag tror det kommer att bli såååå fint, bara vi blir klar någon gång.

kRam och nAtTiS/Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar