fredag 9 april 2021

En dag på torget i Finspång

 Sista dagen av påsklovet startade med regn, åkte iväg till Finspång efter att jag hade gett hö och vatten till hästarna. Hade med mig tre påsar men sålde ingenting, som vanligt är det barnkläder som säljer och det hade jag i princip inget av. En påse försvann någonstans så jag blev i alla fall av med en påse kläder. Dagen var trevlig och solen visade sig då och då, det blåste en hel del så kläderna flög omkring som fåglar i vinden. Vid fyratiden gav vi upp. Åkte hem och hemma var det strömavbrott, så det gick inte att fylla på vattnet till hästarna och höet fick jag lägga i ligghallen så det inte skulle blåsa bort. Min fina granne skulle fylla vatten till hästarna när strömmen kom tillbaka, den skulle komma tillbaka halv sju. Så jag fick plocka ihop allt som blåst omkring på gården, hösäcken låg i diket och var sjöblöt, så den knöt jag fast i trappräcket så den skulle torka, sen åkte jag iväg till Cherié i Linköping, myskväll med henne och lillprinsen, de stora var hos Seyfo. Nu är jag hemma och har satt igång jaquzzin som slogs av när strömmen gick. Nu är det bara att krypa ner i sängen och sova. Morgondagen lovar sol men även en del vind. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar