söndag 11 april 2021

När man tror det är måndag en söndag...

 Lov och ledighet i all ära, eller egentligen är vi lärare komplediga för vi har arbetat in tiden så vi kan vara lediga med lön på loven. En del människor verkar har lite svårt att förstå det, det är inte som att vi är lediga gratis... vi jobbar 45.5 h i veckan i snitt för av dessa är 35 h arbetsplastbundna. Jag tror det är få lärare som har ferietjänst och jobbar endast 45.5h. 

Vaknade och var väldigt trött, snoozade två ggr och klev upp, funderade på att ta ett bad men nöjde mig med en snabb morgontvätt. Sedan ut och vattna och fodra hästarna och iväg till jobbet. När jag kom ut på E4 reagerade jag att  det var så lite trafik... kollade på klockan...kollade datum...SÖNDAG 11 april...suck, passade på att handla tidigt på Ica i Klockis...sen hem, lade mig på sängen och lyssnade på ljudboken och somnade om. 

Gjorde hamburgare till sen lunch, såg några avsnitt på en turkiska dramaserie som heter Modern och dottern, se den Modern och dottern. Nä, nu ska jag packa lite hö och sedan åka en sväng till staden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar